tag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post5609205059869463529..comments2024-02-02T00:32:11.754+02:00Comments on דיוקי תפילה: מודה אניצבי שביטhttp://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-30815865699937907722024-02-02T00:32:11.754+02:002024-02-02T00:32:11.754+02:00בהמשך לתגובה הקודמת שכתבתי כנגד הדברים החמורים של ...בהמשך לתגובה הקודמת שכתבתי כנגד הדברים החמורים של המגיב. כבר למדונו רבותינו "כל הפוסל, במומו פוסל". המגיב האלמוני כתב על מרן החפץ חיים שזו חוצפה מצידו לשנות דברי רבותינו הקדומים. ובכן אותו מגיב הוא בעצמו חצוף גדול שמעיז לומר דברי בלע כנגד מרן החפץ חיים.<br />המגיב הזכיר את הסידור של היעב"ץ. ובכן, אני לא יודע מה בדיוק ראה אותו מגיב בסידור של היעב"ץ, אבל אני מחזיק אותי כרגע בידי ואצטט בדיוק מה הוא כותב:<br />1 - בעמוד 15 הוא כותב: "מיד כשניער, קודם נט"י יאמר 'ברוך שנתן תורה לעמו ישראל בקדושתו: מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה (ויפסיק מעט) רבה אמונתך.<br />2 - ובמקום אחר בהמשך הוא מתייחס בדיוק לטענה של המגיב שאמירת מודה אני היא סתירה לדברי הגמרא והרמב"ם שצריך לומר "אלקי נשמה". וכך כותב הריעב"ץ בעמוד כב (לאחר שהוא מצטט את הגמרא שאומרת שצריך לומר "אלקי נשמה") הוא כותב: "והאידנא דלא זהירי מנגיעת מקום הטינופת. נהגו לאמתוני עד לבתר דמשי ידיהו. וכת חסידים האחרונים ז"ל הוסיפו מדעתם והתחילו לנהוג לומר בהקיצם משנתם 'מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך". את מה שהמגיב החצוף יחד לריעב"ץ, לא מצאתי בסידורו.<br />אני מקוה ששני הציטוטים שהבאתי מסידורו של הריעב"ץ, יגרמו למגיב החצוף לחזור בתשובה ולהתנצל בפני מרן החפץ חיים זצ"ל על ההאשמה החמורה צבי שביטhttps://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-12805120596176448822024-01-29T19:43:04.748+02:002024-01-29T19:43:04.748+02:00האמת שהתלבטתי עם להגיב לתגובה המאד לא מכובדת שלך. ...האמת שהתלבטתי עם להגיב לתגובה המאד לא מכובדת שלך. גם אתה, כמו קודמך, הגבת בצורה מאד לא מכובדת. אפשר להגיב בצורה מכובדת. בסופו של דבר החלטתי בכ"ז להגיב<br />לגופו של דבר, היכן ראית בדברים שכתבתי שהחפץ חיים חיבר את "מודה אני"??? תמהני. אין לזה שום רמז בדברים שלי. כתבתי שהחפץ חיים כתב שטוב לומר "מודה אני". לא כתבתי שהוא חיבר. האם אתה מכחיש את העובדה שזה מה שהחפץ חיים כתב???<br />לגבי "אלקי נשמה", אפשר לומר גם "מודה אני" וגם "אלקי נשמה". מדוע זה אמור להיות סותר????<br />לסיום, אני מציע לך להיזהר בדברים שלך. לומר על החפץ חיים שמה שהוא כותב זו "חוצפה"??? מה עם ביזיון תלמיד חכמים???<br />אני מזכיר לך את דברי רבי אליעזר: "וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ" (אבות ב י)צבי שביטhttps://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-6074570994286542782024-01-29T08:53:31.927+02:002024-01-29T08:53:31.927+02:00לר' צבי
א- האם אתה מתכוון לומר בהחפץ חיים חיבר...לר' צבי<br />א- האם אתה מתכוון לומר בהחפץ חיים חיבר את מודה אני ?<br />ב- אם נתעלם מהגננות, מה אתה עונה למגיב שקדם שגם בתלמוד וגם רמב"ם וגם בשו"ע נפסק לומר א-להי נשמה .<br />אני זוכר שקראתי לפני שנים בסידור של היעב"ץ אם אינני טועה, שאמר שלא מצא לזה מקור, אך ציין משהו שזה נשמע נאה.<br />ג- האם לא ניתן לומר באותה מידה שאם כל הנ"ל [- חז"ל רמב"ם רס"ג רע"ג ערו"הש ועוד ] פסקו שצריך לומר כשייעור משנתו דווקא א-להי נשמה, האם זו לא חוצפה מצד מי שחיבר זאת להכניס קטע אחר , נאה ככל שיהיה ?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-32199913763334694592022-10-11T23:59:46.350+03:002022-10-11T23:59:46.350+03:00נראה לי קצת חוצפה לומר שמה שכתב מרן החפץ החיים הוא...נראה לי קצת חוצפה לומר שמה שכתב מרן החפץ החיים הוא לגננות.צבי שביטhttps://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-91016914749339309192022-10-11T23:15:12.373+03:002022-10-11T23:15:12.373+03:00חז"ל קבעו כשייעור משנתו יאמר א-להי נשמה שנתת ...חז"ל קבעו כשייעור משנתו יאמר א-להי נשמה שנתת בי וכו' ולא מודה אני, שגם מקורו לא ידוע...<br /><br />גם האמור במודה אני איננו מדוייק, כי ה' לא לוקח לנו את נשמה ומחזיר לנו אותה בבוקר.<br />ברם, בנוסח א-להי נשמה מופיע שה' עתיד ליטול ממני הנשמה ולהחזירה בי לעתיד לבוא...<br />ויחי ההבדל הקטן.<br /><br />ומי שרוצה לעשות כהדרכת חז"ל כשייעור משנתו, יאמר א-להי נשמה ולא מודה אני.<br />ונשאיר את מודה אני לגננות , כי זה לא מופיע לא בשו"ע ולא בנושאי כליו הראשונים. <br /> <br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com