tag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post7150575684029300687..comments2024-02-02T00:32:11.754+02:00Comments on דיוקי תפילה: בינה הגיגנוצבי שביטhttp://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-55168561338816650462017-05-22T11:05:46.182+03:002017-05-22T11:05:46.182+03:00"אבל מה לעשות", משמע, הבנת שיש מחלוקת. ..."אבל מה לעשות", משמע, הבנת שיש מחלוקת. ולא היא:<br />כתבתי מה שהמסרן יכול היה להחליט (להטעים מלרע, למרות שבינה הוא מלעלי. זאת מחמת האות ה הפותחת את המילה הבאה לאחריה) ואף הסברתי למה ההמון טועה (ריחוק ההטעמות). ראה תהלים למה שכחתני <br />ראה טעויות נפוצות מאותה סיבה: ההיגוי הישראלי המלרעי של המילים לנו אצל וכוAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17672581382479984783noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-73847266160699640722017-05-22T00:12:46.951+03:002017-05-22T00:12:46.951+03:00שלום גדעון!
ההסבר שלך נשמע יפה ומשכנע, אבל מה לעשו...שלום גדעון!<br />ההסבר שלך נשמע יפה ומשכנע, אבל מה לעשות וגם בפסוק המקורי (תהילים ה' ב') יש אותו מצב שאתה מתאר (אמנם שם זה ביחיד, אבל ההטעמה באותו מקום), ובכ"ז המילה "בינה" מוטעמת מלעיל (וכפי שמדגיש רש"י במקום).צבי שביטhttps://www.blogger.com/profile/15687830928828351473noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279886079867731892.post-47042401950236887002017-05-21T12:14:18.775+03:002017-05-21T12:14:18.775+03:00יפה!
2 נקודות:
א. המילה שלאחרי בינה מתחילה באות ה,...יפה!<br />2 נקודות:<br />א. המילה שלאחרי בינה מתחילה באות ה, לכן יכול היה המסרן לכתוב גם בינה במלרע כפי שבדר"כ מבוצע בפעלים שהצורה הרגילה שלהם היא מלעילת.<br />ב. התקדמות הטעם קדימה ע"י ההמון, נעשית למקומה הטבעי - להברה 3 ביחס למיקום ההטעמה במילה הקשורה (בטעם שופר) הגיגינו. המיקום הנכון (בהברה 4 על האות ב') היא רחוקה מידי מההגייה הטבעית, בוודאי כך, כשיש בנוסף גם חטף כך שלמעשה מדובר בהברה 5 - וזה רחוק מידי.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17672581382479984783noreply@blogger.com